REKLAMACJE
Regulamin Reklamacji MERVEX Sp. z o. o. obowiązujący od 26.11.2024r.
- MERVEX Sp. z o. o. ponosi odpowiedzialność za wady węgla lub pelletu na zasadach określonych w przepisach, z zastrzeżeniem niniejszych postanowień.
- Konsument oraz podmiot na prawach konsumenta mają prawo do zgłoszenia reklamacji rozpatrywanej w oparciu o przepisy ustawy z dnia
30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U.2023.2759 ze zm.). Postanowienia zawarte w niniejszym Regulaminie nie wyłączają i nie ograniczają żadnych praw Konsumenta oraz podmiotu na prawach konsumenta z tytułu wad Towarów lub innych, które przysługują mu na podstawie przepisów wyżej wymienionej ustawy.
Do pozostałych przypadków reklamacji zastosowanie znajdują przepisy księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U.2024.1061 ze zm.).
- MERVEX Sp. z o. o. odpowiada za wady fizyczne oferowanego węgla lub pelletu wobec odbiorców, jeśli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od daty wydania towaru.
- Reklamację należy składać :
- pisemnie na adres: MERVEX Sp. z o. o., ul. Centralna 15, 43-346 Bielsko-Biała,
- drogą elektroniczną na adres: reklamacje@mervex.pl
- osobiście w miejscu zakupu węgla lub pelletu
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
- przedmiot reklamacji – rodzaj reklamowanego produktu, wielkość dostawy, dokumenty identyfikujące dostawę
(fakturę, paragon, świadectwo jakości), - zdjęcia reklamowanego produktu,
- powód reklamacji,
- żądanie nabywcy – w związku ze złożoną reklamacją wobec MERVEX Sp. z o. o.
- W przypadku zgłoszenia reklamacyjnego uznaje się, że przedmiotem reklamacji objęta jest cała partia węgla lub pelletu stanowiąca przedmiot umowy sprzedaży, w związku z którą nabywca zgłasza reklamację, tj. zgłasza nieprawidłowości oraz żądanie określonego zachowania po stronie sprzedającego.
- Zgłoszenie reklamacyjne winno być wykonane niezwłocznie po stwierdzeniu przez nabywcę wad jakościowych węgla lub pelletu, nie później niż w ciągu 7 dni od rozpoczęcia procesu spalania. Brak zachowania powyższego terminu, połączony ze zużyciem co najmniej 10% partii węgla lub pelletu, może stanowić podstawę do odmowy uznania reklamacji (w przypadku niemożności przeprowadzenia badania jakościowego).
- Odbiorca ma obowiązek zabezpieczyć reklamowaną partię do czasu zakończenia postępowania reklamacyjnego. Zabezpieczenie polega na ochronie jej przed wpływem warunków atmosferycznych (np. poprzez przykrycie) oraz możliwością wymieszania jej z innymi rodzajami węgla, pelletu lub materiałami. Przez partię węgla lub pelletu rozumie się ilość węgla lub pelletu, na którą został wystawiony paragon lub faktura.
- Decyzja o sposobie rozpatrzenia reklamacji zostanie podjęta przez MERVEX Sp. z o. o. w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania prawidłowo zgłoszonej reklamacji, o czym nabywca zostanie poinformowany pisemnie, drogą przesyłki pocztowej lub drogą elektroniczną (w przypadku posiadania przez Mervex Sp. z o.o. adresu e-mail Nabywcy). Mervex Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo zwrócenia się do Nabywcy celem uzupełniania informacji zawartych w reklamacji, jeżeli podane przez Nabywcę informacje będą niepełne i rozpatrzenie reklamacji będzie niemożliwe. W przypadku konsumenta oraz podmiotu na prawach konsumenta.
- W celu rozpatrzenia zasadności zgłoszonej reklamacji, MERVEX Sp. z o. o. może podjąć decyzję o sprawdzeniu, czy parametry fizyczne lub chemiczne sprzedanego węgla są zgodne z przepisami Rozporządzenia Ministra Energii z dnia 27.09.2018r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych, lub o sprawdzeniu czy parametry fizyczne lub chemiczne sprzedanego pelletu są zgodne z kartą produktu producenta. Sprawdzenie parametrów fizycznych lub chemicznych sprzedanego węgla może spowodować wydłużenie postępowania reklamacyjnego, o czym składający reklamację zostanie poinformowany pisemnie.
- W przypadku podjęcia przez MERVEX Sp. z o. o. decyzji o potrzebie pobrania prób i wykonania badań reklamowanej partii węgla lub pelletu, Nabywca jest zobowiązany do jej udostępnienia w miejscu składowania.
- Zgłoszenie reklamacji nie zmienia terminu płatności faktur dotyczących reklamowanej partii węgla. Powyższy zapis nie ogranicza konsumenta oraz podmiotu na prawach konsumenta z prawa do skorzystania z uprawnienia opisanego w przepisie art. 43f ustawy o prawach konsumenta Mervex Sp. z o.o. udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku uznania reklamacji węgla lub pelletu, dotyczącej parametrów chemicznych, Nabywcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
- W przypadku uznanej reklamacji węgla lub pelletu dotyczącej składu ziarnowego, widocznej zawartości zanieczyszczeń lub braków ilościowych, wadliwa dostawa, zostanie uzupełniona/wymieniona na wolną od wad lub, w przypadku odstąpienia od umowy przez Nabywcę, zostanie dokonany zwrot środków. Powyższe nie uchybia innym uprawnieniom konsumenta oraz podmiotu na prawach konsumenta opisanym w przepisach ustawy o prawach konsumenta, mających zastosowanie w danym przypadku reklamacji.
- W przypadku uznania zasadności zgłoszenia reklamacji, żądanie reklamacyjne jest ograniczone do rzeczywistej masy węgla lub pelletu.
Postanowienia ogólne
- MERVEX Sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za zawartość w węglu ciał obcych, jeżeli rodzaj tych zanieczyszczeń jednoznacznie wskazuje na to, że nie mogą one pochodzić z kopalni, na terenie której nastąpiło wydobycie węgla lub składu opału, na którym był przechowywany bezpośrednio przed dostawą lub jego odbiorem.
- MERVEX Sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za zawartość w pellecie ciał obcych lub innych zanieczyszczeń. Worki z pelletem należy bezwzględnie przechowywać w suchym miejscu, gdyż pellet absorbuje wilgoć z powietrza. Worki należy również zabezpieczyć przed nasłonecznieniem oraz mechanicznym uszkodzeniem, gdyż promienie UV uszkadzają folię – nawet już po miesięcznym składowaniu.
- W przypadku wątpliwości co do pochodzenia reklamowanej przez Odbiorcę partii węgla, MERVEX Sp. z o. o. zastrzega sobie prawo oddania próby węgla do niezależnego akredytowanego laboratorium w celu wykonania poszerzonych analiz chemicznych. Jeżeli przeprowadzone badanie wykaże bezzasadność zgłoszonej reklamacji (reklamowany towar nie został sprzedany przez Mervex Sp. z o.o.), kosztem ich przeprowadzenia zostanie obciążony Odbiorca.
- MERVEX Sp. z o. o. do każdego dowodu zakupu wystawia Świadectwo jakości węgla zawierające parametry jakościowe sprzedawanego paliwa.
- MERVEX Sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwy dobór opału do pieca użytkowanego przez Odbiorcę/Nabywcę.
- Konsument oraz podmiot na prawach konsumenta mają możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń. Konsument może w szczególności skorzystać z procedur mediacyjnych zapewnianych przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej lub stałe polubowne sądy konsumenckie działające przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w szczególności na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce tylko w przypadku, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę. Powyższy zapis ma charakter jedynie informacyjny.
- W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie stosuje się w szczególności przepisy ustawy kodeks cywilny oraz ustawy o prawach konsumenta.