Reklamacje

REKLAMACJE

Regulamin Reklamacji MERVEX Sp. z o. o. obowiązujący od 26.11.2024r.

  1. MERVEX Sp. z o. o. ponosi odpowiedzialność za wady węgla lub pelletu na zasadach określonych w przepisach, z zastrzeżeniem niniejszych postanowień.
  1. Konsument oraz podmiot na prawach konsumenta mają prawo do zgłoszenia reklamacji rozpatrywanej w oparciu o przepisy ustawy z dnia
    30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U.2023.2759 ze zm.). Postanowienia zawarte w niniejszym Regulaminie nie wyłączają i nie ograniczają żadnych praw Konsumenta oraz podmiotu na prawach konsumenta z tytułu wad Towarów lub innych, które przysługują mu na podstawie przepisów wyżej wymienionej ustawy.

                      Do pozostałych przypadków reklamacji zastosowanie znajdują przepisy księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. –                                  Kodeks cywilny (t.j. Dz.U.2024.1061 ze zm.).

  1. MERVEX Sp. z o. o. odpowiada za wady fizyczne oferowanego węgla lub pelletu wobec odbiorców, jeśli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od daty wydania towaru.

  2. Reklamację należy składać :
  • pisemnie na adres: MERVEX Sp. z o. o., ul. Centralna 15, 43-346 Bielsko-Biała,
  • drogą elektroniczną na adres: reklamacje@mervex.pl
  • osobiście w miejscu zakupu węgla lub pelletu
  1. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
  • przedmiot reklamacji – rodzaj reklamowanego produktu, wielkość dostawy, dokumenty identyfikujące dostawę
    (fakturę, paragon, świadectwo jakości),
  • zdjęcia reklamowanego produktu,
  • powód reklamacji,
  • żądanie nabywcy – w związku ze złożoną reklamacją wobec MERVEX Sp. z o. o.
  1. W przypadku zgłoszenia reklamacyjnego uznaje się, że przedmiotem reklamacji objęta jest cała partia węgla lub pelletu stanowiąca przedmiot umowy sprzedaży, w związku z którą nabywca zgłasza reklamację, tj. zgłasza nieprawidłowości oraz żądanie określonego zachowania po stronie sprzedającego.
  1. Zgłoszenie reklamacyjne winno być wykonane niezwłocznie po stwierdzeniu przez nabywcę wad jakościowych węgla lub pelletu, nie później niż w ciągu 7 dni od rozpoczęcia procesu spalania. Brak zachowania powyższego terminu, połączony ze zużyciem co najmniej 10% partii węgla lub pelletu, może stanowić podstawę do odmowy uznania reklamacji (w przypadku niemożności przeprowadzenia badania jakościowego).
  1. Odbiorca ma obowiązek zabezpieczyć reklamowaną partię do czasu zakończenia postępowania reklamacyjnego. Zabezpieczenie polega na ochronie jej przed wpływem warunków atmosferycznych (np. poprzez przykrycie) oraz możliwością wymieszania jej z innymi rodzajami węgla, pelletu lub materiałami. Przez partię węgla lub pelletu rozumie się ilość węgla lub pelletu, na którą został wystawiony paragon lub faktura.

  2. Decyzja o sposobie rozpatrzenia reklamacji zostanie podjęta przez MERVEX Sp. z o. o. w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania prawidłowo zgłoszonej reklamacji, o czym nabywca zostanie poinformowany pisemnie, drogą przesyłki pocztowej lub drogą elektroniczną (w przypadku posiadania przez Mervex Sp.  z o.o. adresu e-mail Nabywcy). Mervex Sp.  z o.o. zastrzega sobie prawo zwrócenia się do Nabywcy celem uzupełniania informacji zawartych w reklamacji, jeżeli podane przez Nabywcę informacje będą niepełne i rozpatrzenie reklamacji będzie niemożliwe. W przypadku konsumenta oraz podmiotu na prawach konsumenta.
  1. W celu rozpatrzenia zasadności zgłoszonej reklamacji, MERVEX Sp. z o. o. może podjąć decyzję o sprawdzeniu, czy parametry fizyczne lub chemiczne sprzedanego węgla są zgodne z przepisami Rozporządzenia Ministra Energii z dnia 27.09.2018r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych, lub o sprawdzeniu czy parametry fizyczne lub chemiczne sprzedanego pelletu są zgodne z kartą produktu producenta. Sprawdzenie parametrów fizycznych lub chemicznych sprzedanego węgla może spowodować wydłużenie postępowania reklamacyjnego, o czym składający reklamację zostanie poinformowany pisemnie.
  1. W przypadku podjęcia przez MERVEX Sp. z o. o. decyzji o potrzebie pobrania prób i wykonania badań reklamowanej partii węgla lub pelletu, Nabywca jest zobowiązany do jej udostępnienia w miejscu składowania.
  1. Zgłoszenie reklamacji nie zmienia terminu płatności faktur dotyczących reklamowanej partii węgla. Powyższy zapis nie ogranicza konsumenta oraz podmiotu na prawach konsumenta  z prawa do skorzystania z uprawnienia opisanego w przepisie art. 43f ustawy o prawach konsumenta Mervex Sp. z o.o. udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  1. W przypadku uznania reklamacji węgla lub pelletu, dotyczącej parametrów chemicznych, Nabywcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
  1. W przypadku uznanej reklamacji węgla lub pelletu dotyczącej składu ziarnowego, widocznej zawartości zanieczyszczeń lub braków ilościowych, wadliwa dostawa, zostanie uzupełniona/wymieniona na wolną od wad lub, w przypadku odstąpienia od umowy przez Nabywcę, zostanie dokonany zwrot środków. Powyższe nie uchybia innym uprawnieniom konsumenta oraz podmiotu na prawach konsumenta opisanym w przepisach ustawy o prawach konsumenta, mających zastosowanie w danym przypadku reklamacji.
  1. W przypadku uznania zasadności zgłoszenia reklamacji, żądanie reklamacyjne jest ograniczone do rzeczywistej masy węgla lub pelletu.

Postanowienia ogólne

  1. MERVEX Sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za zawartość w węglu ciał obcych, jeżeli rodzaj tych zanieczyszczeń jednoznacznie wskazuje na to, że nie mogą one pochodzić z kopalni, na terenie której nastąpiło wydobycie węgla lub składu opału, na którym był przechowywany bezpośrednio przed dostawą lub jego odbiorem.
  1. MERVEX Sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za zawartość  w pellecie ciał obcych lub innych zanieczyszczeń. Worki z pelletem należy bezwzględnie przechowywać w suchym miejscu, gdyż pellet absorbuje wilgoć z powietrza. Worki należy również zabezpieczyć przed nasłonecznieniem oraz mechanicznym uszkodzeniem, gdyż promienie UV uszkadzają folię – nawet już po miesięcznym składowaniu.
  1. W przypadku wątpliwości co do pochodzenia reklamowanej przez Odbiorcę partii węgla, MERVEX Sp. z o. o. zastrzega sobie prawo oddania próby węgla do niezależnego akredytowanego laboratorium w celu wykonania poszerzonych analiz chemicznych. Jeżeli przeprowadzone badanie wykaże bezzasadność zgłoszonej reklamacji (reklamowany towar nie został sprzedany przez Mervex Sp. z o.o.), kosztem ich przeprowadzenia zostanie obciążony Odbiorca.
  1. MERVEX Sp. z o. o. do każdego dowodu zakupu wystawia Świadectwo jakości węgla zawierające parametry jakościowe sprzedawanego paliwa.
  1. MERVEX Sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwy dobór opału do pieca użytkowanego przez Odbiorcę/Nabywcę.
  1. Konsument oraz podmiot na prawach konsumenta mają możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń. Konsument może w szczególności skorzystać z procedur mediacyjnych zapewnianych przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej lub stałe polubowne sądy konsumenckie działające przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w szczególności na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce tylko w przypadku, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę. Powyższy zapis ma charakter jedynie informacyjny.
  1. W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie stosuje się w szczególności przepisy ustawy kodeks cywilny oraz ustawy o prawach konsumenta.