Reklamacje

REKLAMACJE

Regulamin Reklamacji MERVEX Sp. z o. o. obowiązujący od 4.11.2024r.

Tryb zgłaszania reklamacji
  1. MERVEX Sp. z o. o. ponosi odpowiedzialność za wady węgla na zasadach określonych w przepisach, z zastrzeżeniem niniejszych postanowień.
  1. MERVEX Sp. z o. o. odpowiada za wady fizyczne oferowanego węgla wobec odbiorców, jeśli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od daty wydania towaru.
  1. Reklamację należy składać :
  • pisemnie na adres: MERVEX Sp. z o. o., ul. Centralna 15, 43-346 Bielsko-Biała,
  • drogą elektroniczną na adres: reklamacje@mervex.pl
  • osobiście w miejscu zakupu węgla lub pelletu
  1. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
  • przedmiot reklamacji – rodzaj reklamowanego produktu, wielkość dostawy, dokumenty identyfikujące dostawę (fakturę, paragon, świadectwo jakości);
  • powód reklamacji,
  • żądanie nabywcy – w związku ze złożoną reklamacją wobec MERVEX Sp. z o. o.
  • zdjęcia reklamowanego pordyktu
  1. W przypadku zgłoszenia reklamacyjnego uznaje się, że przedmiotem reklamacji objęta jest cała partia węgla lub pelletu stanowiąca przedmiot umowy sprzedaży, w związku z którą nabywca zgłasza reklamację, tj. zgłasza nieprawidłowości oraz żądanie określonego zachowania po stronie sprzedającego.
  1. Zgłoszenie reklamacyjne winno być wykonane niezwłocznie po stwierdzeniu przez nabywcę wad jakościowych węgla lub pelletu, nie później niż w ciągu 7 dni od rozpoczęcia procesu spalania. Brak zachowania powyższego terminu, połączony ze zużyciem co najmniej 10% partii węgla lub pelletu, będzie stanowić podstawę do odmowy uznania reklamacji (w przypadku niemożności przeprowadzenia badania jakościowego).
  1. Odbiorca ma obowiązek zabezpieczyć reklamowaną partię do czasu zakończenia postępowania reklamacyjnego. Zabezpieczenie polega na ochronie jej przed wpływem warunków atmosferycznych (np. poprzez przykrycie) oraz możliwością wymieszania jej z innymi rodzajami węgla, pelletu lub materiałami. Przez partię węgla rozumie się ilość węgla lub pelletu, na którą został wystawiony paragon lub faktura.
  1. Decyzja o sposobie rozpatrzenia reklamacji zostanie podjęta przez MERVEX Sp. z o. o. w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania prawidłowo zgłoszonej reklamacji o czym nabywca zostanie poinformowany pisemnie.
  1. W celu rozpatrzenia zasadności zgłoszonej reklamacji, MERVEX Sp. z o. o. może podjąć decyzję o sprawdzeniu czy parametry fizyczne lub chemiczne sprzedanego węgla są zgodne z przepisami Rozporządzenia Ministra Energii z dnia 27.09.2018r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych, lub o sprawdzeniu czy parametry fizyczne lub chemiczne sprzedanego pelletu są zgodne z kartą produktu producenta, co uprawnia MERVEX Sp. z o. o. do przedłużenia rozpatrzenia reklamacji , o czym nabywca zostanie poinformowany pisemnie.
  1. W przypadku podjęcia przez MERVEX Sp. z o. o. decyzji o potrzebie pobrania prób i wykonania badań reklamowanej partii węgla lub pelletu, Nabywca jest zobowiązany do jej udostępnienia w miejscu składowania.
  1. Zgłoszenie reklamacji nie zmienia terminu płatności faktur dotyczących reklamowanej partii węgla lub pelletu.
  1. W przypadku uznania reklamacji węgla, dotyczącej parametrów chemicznych, Nabywcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
  1. Każda reklamacja węgla lub pelletu dotycząca składu ziarnowego, widocznej zawartości zanieczyszczeń lub braków ilościowych, będzie rozpatrzona indywidualnie.
  1. W przypadku uznania zasadności zgłoszenia reklamacji, żądanie reklamacyjne jest ograniczone do rzeczywistej masy węgla lub pelletu.
  Postanowienia ogólne
    1. MERVEX Sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za zawartość w węglu ciał obcych, jeżeli rodzaj tych zanieczyszczeń jednoznacznie wskazuje na to, że nie mogą one pochodzić z kopalni, na terenie której nastąpiło wydobycie węgla lub składu opału, na którym był przechowywany bezpośrednio przed dostawą lub jego odbiorem.

    1. MERVEX Sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za zawartość w pellecie ciał obcych lub innych zanieczyszczeń. Zaleca się przechowywanie pelletu w suchym, zadaszonym pomieszczeniu, chroniącym przed wilgocią i promieniami UV.

    1. W przypadku wątpliwości, co do pochodzenia wskazanej przez Odbiorcę partii węgla, MERVEX Sp. z o. o. zastrzega sobie prawo oddania próby rozjemczej do niezależnego akredytowanego laboratorium w celu wykonania poszerzonych analiz chemicznych. Jeżeli przeprowadzone badanie wykaże bezzasadność zgłoszonej reklamacji, kosztem ich przeprowadzenia zostanie obciążony Odbiorca.

    1. MERVEX Sp. z o. o. do każdego dowodu zakupu wystawia Świadectwo jakości węgla zawierające parametry jakościowe sprzedawanego paliwa.

    1. MERVEX Sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwy dobór opału do pieca użytkowanego przez Odbiorcę.