REKLAMACJE
Regulamin Reklamacji MERVEX Sp. z o. o. obowiązujący od 4.11.2024r.
Tryb zgłaszania reklamacji
- MERVEX Sp. z o. o. ponosi odpowiedzialność za wady węgla na zasadach określonych w przepisach, z zastrzeżeniem niniejszych postanowień.
- MERVEX Sp. z o. o. odpowiada za wady fizyczne oferowanego węgla wobec odbiorców, jeśli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od daty wydania towaru.
- Reklamację należy składać :
- pisemnie na adres: MERVEX Sp. z o. o., ul. Centralna 15, 43-346 Bielsko-Biała,
- drogą elektroniczną na adres: reklamacje@mervex.pl
- osobiście w miejscu zakupu węgla lub pelletu
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
- przedmiot reklamacji – rodzaj reklamowanego produktu, wielkość dostawy, dokumenty identyfikujące dostawę (fakturę, paragon, świadectwo jakości);
- powód reklamacji,
- żądanie nabywcy – w związku ze złożoną reklamacją wobec MERVEX Sp. z o. o.
- zdjęcia reklamowanego pordyktu
- W przypadku zgłoszenia reklamacyjnego uznaje się, że przedmiotem reklamacji objęta jest cała partia węgla lub pelletu stanowiąca przedmiot umowy sprzedaży, w związku z którą nabywca zgłasza reklamację, tj. zgłasza nieprawidłowości oraz żądanie określonego zachowania po stronie sprzedającego.
- Zgłoszenie reklamacyjne winno być wykonane niezwłocznie po stwierdzeniu przez nabywcę wad jakościowych węgla lub pelletu, nie później niż w ciągu 7 dni od rozpoczęcia procesu spalania. Brak zachowania powyższego terminu, połączony ze zużyciem co najmniej 10% partii węgla lub pelletu, będzie stanowić podstawę do odmowy uznania reklamacji (w przypadku niemożności przeprowadzenia badania jakościowego).
- Odbiorca ma obowiązek zabezpieczyć reklamowaną partię do czasu zakończenia postępowania reklamacyjnego. Zabezpieczenie polega na ochronie jej przed wpływem warunków atmosferycznych (np. poprzez przykrycie) oraz możliwością wymieszania jej z innymi rodzajami węgla, pelletu lub materiałami. Przez partię węgla rozumie się ilość węgla lub pelletu, na którą został wystawiony paragon lub faktura.
- Decyzja o sposobie rozpatrzenia reklamacji zostanie podjęta przez MERVEX Sp. z o. o. w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania prawidłowo zgłoszonej reklamacji o czym nabywca zostanie poinformowany pisemnie.
- W celu rozpatrzenia zasadności zgłoszonej reklamacji, MERVEX Sp. z o. o. może podjąć decyzję o sprawdzeniu czy parametry fizyczne lub chemiczne sprzedanego węgla są zgodne z przepisami Rozporządzenia Ministra Energii z dnia 27.09.2018r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych, lub o sprawdzeniu czy parametry fizyczne lub chemiczne sprzedanego pelletu są zgodne z kartą produktu producenta, co uprawnia MERVEX Sp. z o. o. do przedłużenia rozpatrzenia reklamacji , o czym nabywca zostanie poinformowany pisemnie.
- W przypadku podjęcia przez MERVEX Sp. z o. o. decyzji o potrzebie pobrania prób i wykonania badań reklamowanej partii węgla lub pelletu, Nabywca jest zobowiązany do jej udostępnienia w miejscu składowania.
- Zgłoszenie reklamacji nie zmienia terminu płatności faktur dotyczących reklamowanej partii węgla lub pelletu.
- W przypadku uznania reklamacji węgla, dotyczącej parametrów chemicznych, Nabywcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
- Każda reklamacja węgla lub pelletu dotycząca składu ziarnowego, widocznej zawartości zanieczyszczeń lub braków ilościowych, będzie rozpatrzona indywidualnie.
- W przypadku uznania zasadności zgłoszenia reklamacji, żądanie reklamacyjne jest ograniczone do rzeczywistej masy węgla lub pelletu.
- MERVEX Sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za zawartość w węglu ciał obcych, jeżeli rodzaj tych zanieczyszczeń jednoznacznie wskazuje na to, że nie mogą one pochodzić z kopalni, na terenie której nastąpiło wydobycie węgla lub składu opału, na którym był przechowywany bezpośrednio przed dostawą lub jego odbiorem.
- MERVEX Sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za zawartość w pellecie ciał obcych lub innych zanieczyszczeń. Zaleca się przechowywanie pelletu w suchym, zadaszonym pomieszczeniu, chroniącym przed wilgocią i promieniami UV.
- W przypadku wątpliwości, co do pochodzenia wskazanej przez Odbiorcę partii węgla, MERVEX Sp. z o. o. zastrzega sobie prawo oddania próby rozjemczej do niezależnego akredytowanego laboratorium w celu wykonania poszerzonych analiz chemicznych. Jeżeli przeprowadzone badanie wykaże bezzasadność zgłoszonej reklamacji, kosztem ich przeprowadzenia zostanie obciążony Odbiorca.
- MERVEX Sp. z o. o. do każdego dowodu zakupu wystawia Świadectwo jakości węgla zawierające parametry jakościowe sprzedawanego paliwa.
- MERVEX Sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwy dobór opału do pieca użytkowanego przez Odbiorcę.